|
Skat og økonomi
Send
Print
Telefon-ventetid til Skat fordoblet
Skrevet af: Kim Bang-Sørensen. Fra nr.: online Sept, 2007 |
Man skal væbne sig med tålmod, når man ringer til det danske skattevæsen. I dag tager det dobbelt så lang tid at komme igennem til en medarbejder hos Skat sammenlignet med sidste år, oplyser Berlingske Tidende.
Det tager nemlig i gennemsnit seks minutter, før man har fået forbindelse til en medarbejder, viser en ny rapport. Dermed er ventetiden fordoblet i forhold til sidste år.
Skat skyder skylden på centraliseringen af skattecentre, men erhvervs- organisationer er ligeglade: Det er en ommer.
Skat har ellers haft fokus på netop at nedbringe telefonventetiden, men det er altså ikke gået helt efter planen. Det møder kritik fra flere erhvervsorganisationer.
En ny feature oplyser nu om, at den forventede ventetid er kort, hvis den beregnes til at være under tre minutter eller omvendt, at den forventede ventetid er lang, hvis den er over tre minutter.
Men det er alligevel ikke tilfredsstillende.
Det er uacceptabelt, at ventetiden er steget. Det var ikke meningen med omorganiseringen af Skat, at det skal medføre serviceforringelser. En privat virksomhed ville aldrig overleve at have så lang ventetid,« siger Ulla Brandt, erhvervspolitisk konsulent i Dansk Erhverv.
Tegn abonnement Tilmeld dig nyhedsbrevet eller Tip en ven
|
|
|
Kirker skal lukkes |
|
10 kirker over hele byen fra det gamle Nyboder til det yderste Bispebjerg er udpeget til lukning Læs mere... |
|
Vibeke Grønfeldt på vej med ny roman
|
|
Romanen skal skal fuldende trilogien Mindet og I min tid. Læs mere... |
|
VDN ApS, (Nyt fra Danmark ), Grønnegade 18, DK-1107 København K, tlf. +45 33 45 46 00
|